Jsme
tým, který se dlouhodobě pohybuje ve školním prostředí, v poradenských a sociálních službách zaměřených na podporu dospívajících, jejich rodin a pedagogů.
Cílíme
na komplexní podporu, která přichází včas a k Vám, a na pomoc tam, kde nedostačují kapacity dětských psychologů a psychiatrů.
Nabízíme
poradenství v oblasti psychosociální pomoci a podporu v období, které bývá při současných čekacích dobách k odborníkovi tak dlouhé.
Pomáháme
překlenout období psychických krizí dětí a dospívajících.
O NÁS
NÁŠ TÝM
Alena
Vrbová
Kdo jsi? Jaká byla tvoje cesta do Servisu?
Jsem. Vždycky jsem říkala, že preventista. To zůstává. V posledních letech jsem však k tomu čím dál častěji z kapsy vytahovala profesi sociálního
pedagoga, kterou jsem vedle sociální práce vystudovala. Kombinace toho, absolvování oboru Řízení a supervize v sociálních a zdravotních zařízeních na FHS UK, a léta strávená na několika pracovních pozicích v Ledovci, a před tím také v CPPT, o.p.s. a základních školách, mě dovedly až k vybudování vlastního projektu - Duševního servisu - poradny pro duševní zdraví.
Kde tě lze v Servisu potkat?
V Servisu mě najdete jako poradkyni a průvodkyni a lektorku vzdělávacích, preventivních a destigmatizačních seminářů v oblasti duševního zdraví.
Jak si sama zajišťuješ duševní servis?
Duševní servis si zajišťuji bytím s rodinou, jejím objímáním, procházkami s pejsky a oslicemi. A nejlépe samozřejmě těmi společnými!
Jana
Krunclová
Kdo jsi? Jaká byla tvoje cesta do Servisu?
Pracovala jsem jako poradenská pracovnice a projektová manažerka Informačního a poradenského centra Západočeské univerzity v Plzni.
Náplní mé práce bylo poskytování podpory mladým dospělým během studia. V rámci své praxe na Univerzitě jem se věnovala zejména podpoře studentů se specifickými potřebami, včetně těch s psychickými obtížemi nebo duševním onemocněním. Svoji pozornost zaměřuji také na přípravu a přímou realizaci projektů, ve kterých vidím smysl, které pomáhají zdokonalovat stávající služby, bořit bariéry a zavedené stereotypy ve společnosti.
Vedle projektové a poradenské činnosti mě oslovuje oblast marketingu. I ten sebelepší nápad potřebuje analýzu prostředí a poté kvalitní propagaci, aby se dostal do co nejširšího povědomí.
Kde tě lze v Servisu potkat?
Zejména v oblasti fundraisingu a marketingu a také v rámci poradenství - projektového i odborného.
Jak si sama zajišťuješ duševní servis?
Nejraději ve společnosti své rodiny nebo ve společnosti sluchátek v uších - na procházkách. Jako servis pro duši mi slouží i prkna, co znamenají svět. Několik let se věnuji ochotnickém divadlu.
Bohuslava Havránková
Kdo jsi? Jaká byla tvoje cesta do Servisu?
Za svůj profesní život jsem se nejvíce času pohybovala v prostředí speciálního školství, konkrétně v psychiatrické nemocnici, kde jsem se věnovala
dospívajícím s velkým spektrem psychických potíží či vážným duševním onemocněním. Díky této zkušenosti jsem si uvědomila, jak je důležité podporovat děti v péči o jejich duševní zdraví a zapojila se do lektorování zážitkového preventivního programu pro středoškoláky. V Duševním servisu pokračuji v této myšlence.
Kde tě lze v Servisu potkat?
Provázím děti růstovou skupinou ŽIVÁ DÍLNA, kde mohou tvořivým způsobem pracovat na rozvoji sociálních dovedností a učit se způsoby, jak zacházet se svými emocemi či zvládat stres. Ve své práci se snažím využívat komunikační dovednosti získané v rámci kurzu T.E.T. – Škola bez poražených.
Jak si sama zajišťuješ duševní servis?
Servis své duši dopřávám při společných chvílích s rodinou a přáteli, při poslechu hudby, nebo když si nasadím pohorky a vyšlápnu kopec.
Tereza
Vydarená
Kdo jsi? Jaká byla tvoje cesta do Servisu?
Studovala jsem na KALD DAMU v oboru alternativní divadlo v Praze a v Plzni jsem již osm let. Začala jsem spoluprací s divadlem Alfa a s divadlem
Moving Station. Ve svých projektech se nevěnuji jen výtvarnému umění, baví mě přesahy přes divadelní hranice do práce s lidmi. Věnuji se specifickému divadlu s lidmi s mentálním postižením, profesionálním divadlům a autorským projektům s umělci a performery. Baví mě nejen scénografie, ale i tvorba loutek, výpravy, kostýmy, interiéry, ilustrace, lektorování dramaťáků a vedení výtvarných dílen. V lektorské činnosti se zaměřuji na osobní rozvoj a sebepéči s přesahem do výtvarného umění a dramatické výchovy.
Kde tě lze v Servisu potkat?
Jsem lektorka a koordinátorka Kreativního dne ve školách a lektorka Živé dílny.
Jak si sama zajišťuješ duševní servis?
Můj duševní servis jsou lidi okolo mě, i prostor, který si vytvářím. Pestrobarevná koláž plná lásky a vřelých objetí. Nabíjím se nahoře v horách, hluboko v lesích, na hladině vína s kamarádkou, nebo v běhu za svými dětmi.
Vladimír
Kváča
Kdo jsi? Jaká byla tvoje cesta do Servisu?
Jsem mnoho věcí. Konzultant, evaluátor, vysokoškolský učitel. Snažím se propojovat myšlenky a lidi. Pracoval jsem několik let ve státní správě, dlouhodobě se
zabývám tím, jak zlepšovat a řídit veřejné služby, které chápu jako lidské učící se systému (Human Learning Systems). Umím propojovat výzkum a praxi. V posledních letech prozkoumávám různá zákoutí práce s lidmi s trestní minulostí, ochrany dětí i vzdělávání.
Cesta do Servisu byla do značné míry náhodná – potkali jsme se, ochutnali se a zachutnali si.
Kde tě lze v Servisu potkat?
Na akcích pro odbornou veřejnost (tedy naše přátele a partnery, kterým také leží na srdci duševní zdraví dětí), které pomáhám vymýšlet a vést. Na poradách týmu, kde pomáhám hledat nové postupy a zjišťovat, jak nám to všechno funguje a jak by to mohlo jít ještě lépe.
Jak si sám zajišťuješ duševní servis?
Mou prací jsou slova, ať už psaná nebo mluvená, a tak mám potřebu občas vyprodukovat něco, na co se dá sáhnout. Šiju, vařím.
Kateřina Sarkisovová
Kdo jsi? Jaká byla tvoje cesta do Servisu?
Povoláním jsem sociální pracovník. Tento obor jsem vystudovala v Praze na VOŠSP - Jahodovka.
Moje cesta sociálního pracovníka
nesahá příliš hluboko do historie :), začala se psát v roce 2018, kdy mě k ní zavedlo mé osobní přesvědčení z dětství a dospívání. Praxi v tomto oboru mám s rodinami a jejich dětmi, částečně i s rodinami pěstounskými a s vedením asistovaných kontaktů. Od roku 2020 se věnuji práci s lidmi s duševními obtížemi. Absolvovala jsem v tomto oboru různé vzdělávání - například Psychiatrické minimum, Služba zaměřená na recovery, Duševní onemocnění u dětí nebo kurz s názvem Hraniční porucha osobnosti na vlastní kůži; pro práci s dětmi pak například kurz Práce s terapeutickými kartami.
Kde tě lze v Servisu potkat?
V Servisu se můžeme potkat, pokud budete mít zájem podpořit
v komunikaci a kontaktu s vašimi dětmi.
Jak si sama zajišťuješ duševní servis?
Svůj duševní servis si momentálně zajišťuji zvelebováním zahrady a vycházkami do lesa, daleko od hluku velkoměsta.
Barbora
Kreislová
Kdo jsi? Jaká byla tvoje cesta do Servisu?
Jsem člověk více profesí, nevejdu se do škatulky jednoho povolání. Momentálně nejvíc
energie směruji do psychoterapeutické práce
s adolescenty a dospělými. Věnuji se integrativní psychoterapiia arteterapii. Velkou část mé pracovní náplně také stále zabírá kariérové poradenství pro žáky,studenty i dospělé a vzdělávání začínajících kariérových poradců. Jako lektorka kurzů Komunikace bezporažených se snažím rozvíjet učitele i rodiče směrem k efektivnějším komunikačním dovednostem.Nejdřív jsem vystudovala Učitelství psychologie a češtiny na ZČU, o pár let později Arteterapii na JČUa čerstvě mám za sebou pětiletý sebezkušenostní výcvik Integrativní psychoterapie ve Skálově institutu.
Kde tě lze v Servisu potkat?
S Duševním servisem spolupracuji jako externí konzultantka a terapeutka.
Jak si sama zajišťuješ duševní servis?
Můj vlastní duševní servis sestává z gaučinku a vrnění kočky, supervizí, filmového fandovství, pohybu
ve vodě i na souši, společného smíchu a slunce.
Barbora
Hrušková
Kdo jsi? Jaká byla tvoje cesta do Servisu?
Jsem vystudovaný sociální pracovník, od roku 2011 se zaměřuji na práci s dětmi a oběťmi trestných činů. Nejvíce mě oslovuje oblast náhradní
rodinné péče, spolupracovala jsem s pěstounskými rodinami, věnovala se vzdělávání pěstounů, asistovaným kontaktům a případovým konferencím. Po absolvování facilitačního výcviku PK jsou facilitace případových konferencí mou srdeční záležitostí. Věnuji se vzdělávání laické a odborné veřejnosti v této oblasti a jsem lektorkou akreditovaného vzdělávacího programu Případová konference od A do Z zaměřeného na organizaci a facilitaci PK.
Od roku 2020 sbírám zkušenosti i ze školství v rámci projektového managementu a realizace aktivit zaměřených na podporu žáků a pedagogů základních a středních škol.
Nadále si rozšiřuji obzory v oblasti mediace (Asociace mediátorů) a obecné facilitace (Edutica), aktivně facilituji PK a případové konference pod vedením dítěte (IPK) ve středních a západních Čechách. Radost mi dělá poptávka škol po facilitaci případových setkání, v nichž vidím velký přínos pro všechny účastníky.
Kde tě lze v Servisu potkat?
V Duševním servisu působím externě jako facilitátor případových konferencí a případových setkání ve školách.
Jak si sama zajišťuješ duševní servis?
Hlavu si čistím, mimo čas s rodinou, i vzdušnou akrobacií, swingem, sólo cestováním a nebo v křesle s knížkou.
Anna
Melicharová
Kdo jsi? Jaká byla tvoje cesta do Servisu?
Jsem člověk dvou světů, neustále rozkročená mezi vlastní výtvarnou tvorbou a prací s lidmi.
Před Servisem jsem pracovala v psychologické podpoře studentů
Západočeské univerzity, jako lektorka primární prevence duševního zdraví pro studenty středních škol a jako lektorka seminářů pro pedagogické sbory o duševním zdraví na školách a práci se žáky s duševními obtížemi. Organizuji dobrovolnické akce s prvky zážitkové pedagogiky pod Hnutím Brontosaurus. A ve své tvorbě hledám způsoby jak dát hlas tématům a lidem, kteří ho postrádají.
Kde tě lze v Servisu potkat?
Na seminářích pro pedagogy a poradenské pracovníky a také stojím za mnoha propagačními a infografickými výstupy Servisu.
Jak si sama zajišťuješ duševní servis?
Chozením po horách, horkou vanou, klidnou ranní kávou, pojmenováváním věcí pravými jmény a usínáním v náruči mého partnera.
Valerie
Brožíková
Kdo jsi? Jaká byla tvoje cesta do Servisu?
V DušeVním Servisu jsem nováček. Přivedla mě sem moje vlastní zkušenost s duševním onemocněním, které mne zasáhlo v době dospívání. Cesta,
kterou jsem musela projít k uzdravení, mě utvrdila v tom, že chci svoji zkušenost zprostředkovat dětem a dospívajícím, kteří zažívají podobný příběh. Chci bojovat proti předsudkům a stigmatizaci. Absolvovala jsem proto (Co)peerovací kurz, díky kterému mohu poskytnout efektivní podporu a zároveň být platným členem našeho podpůrného týmu. Zatím ještě studuji a směřuji své vzdělání k oblastem psychologie a speciální pedagogiky.
Kde tě lze v Servisu potkat?
V Servisu se zapojuji do aktuálních projektů. Jsem konzultantkou a věnuji se sociálním sítím. Stále se učím a naslouchám.
Jak si sama zajišťuješ duševní servis?
Velkou oporu spatřuji ve své rodině a přátelích, kteří mi dodávají pocit bezpečí. Pro svoji duševní pohodu vyhledávám slunce a přírodu. Miluji tanec a hudbu, která rozvíjí emoce, přináší empatii a porozumění.
Alžběta
Huclová (Bett.ula)
Kdo jsi? Jaká byla tvoje cesta do Servisu?
Jsem primárně fotografka a grafická designérka na volné noze. Mám ukončené magisterské vzdělání v oboru Vizuální kultura se zaměřením na vzdělávání
a dlouholetou praxi v oblasti grafického designu a vizuální komunikace. Během své kariéry jsem měla příležitost pracovat na celé řadě projektů, od designu vizuálních strategií pro kulturní instituce a společnosti, jako jsou Artcam, Collegium Marianum, Profem, až po mezinárodní kampaně (Little Europe Film festival, Europái Nyelv koktélbár). Ve volném čase se věnuji konceptuální fotografii, která vychází z přímých každodenních situací, ve kterých se odráží pojmy jako nepřítomnost, paměť, ztráta a prázdnota. Do servisu mě přivedla chuť předat mé zkušenosti prostřednictvím sdílené tvorby.
Kde tě lze v Servisu potkat?
V servisu vedu jeden z kreativních workshopů se zaměřením na fotografii v rámci Kreativního dne ve školách.
Jak si sama zajišťuješ duševní servis?
Nečinností. Kreativní lidé potřebují čas na to, aby seděli a vůbec nic nedělali. Je to celoživotní proces, učit se být tady a nikde jinde.
Petra
Trpáková
Kdo jsi? Jaká byla tvoje cesta do Servisu?
Jsem psycholožka a psychoterapeutka. Vystudovala jsem psychologii na MU v Brně, poté jsem absolvovala pětiletý psychoterapeutický výcvik, který
velmi ovlivnil mou práci a nasměroval mě k tomu, co mě baví a čemu se chci dál profesně v životě věnovat.
Dělám psychoterapii s dospělými a dospívajícími, mám zkušenost práce v sociálních službách, kde jsem pracovala s dospělými i s dětmi v náročných životních situacích, byla jsem i terapeutkou v doléčovacím centru pro lidi se závislostí a poslední větší profesní zkušenost mám ze základní školy, kde jsem působila na pozici školní psycholožky.
Kde tě lze v Servisu potkat?
V rámci Duševního servisu působím jako externí spolupracovník a konzultant.
Jak si sama zajišťuješ duševní servis?
Svoji duševní pohodu se snažím držet vyčleněním času pro sebe, objevováním nových věcí a vědomým necháváním prostoru pro inspiraci. Ať už je tou inspirací třeba příroda, zajímavé vzdělávání, hudba, tanec, příběhy, nebo prostě jen lidi kolem mě.
Jana
Nováková
Kdo jsi? Jaká byla tvoje cesta do Servisu?
Profesně se mnoho let věnuji sociální práci, kterou jsem vystudovala. Vedle toho pracuji také jako terapeutka a krizová interventka. Absolvovala jsem
dlouhodobý výcvik v moderní Adlerovské psychoterapii, která je založená na spolupráci v rovnocenném terapeutickém vztahu s její podpůrná,povzbuzující povaha přispívá k vytvoření bezpečného a přijímajícího prostředí a atmosféry.
Řadu let jsem působila poradensky v adiktologických službác, profesní zkušenosti mám z oblasti sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi, s lidmi bez domova a etnickými menšinami.
V současné době pracuji v oblasti náhradní rodinné péče jako klíčový sociální pracovník, kde se věnuji problematice dětí se specifickými potřebami.
Kde tě lze v Servisu potkat?
V „DS“ - osobní zkratka pro Duševní servis, působím jako externí poradce a podpůrce pro náctileté.
Jak si sama zajišťuješ duševní servis?
Myslíš co mi pomáhá udržet si životní nadhled a rovnováhu? Je to především milující rodina, přátelé a životní styl, a to zejména terapie chladem, běhání lesem cestou necestou a funkční dýchání.
Jana Slezáková
Kdo jsi? Jaká byla tvoje cesta do Servisu?
V první řadě jsem teď člověk. Baví mě lidskost se všemi jejími rovinami a přesahy. Profesně
se již deset let věnuji „práci“ s dětmi, mladistvými i dospělými
zejména ve školském prostředí. Moje oblasti zájmu i vystudované obory jsou Psychologie – Výtvarná výchova a Učitelství pro 1. st.). Posledních 5 let jsem působila v mnoha rolích v malé inovativní škole – spoluzakladatelka, autorka vize a koncepce, ŠVP, vedení školy, pedagog, metodik prevence, výchovný poradce a také jako rodič. Nyní působím jako pedagog v Lesní mateřské školce Větvičce. Svůj zájem aktuálně směruji také na oblast sexuality a sexuální výchovy, kde vidím velké možnosti a potřeby posunu. Některá témata jsou stále poměrně tabuizována a jiná naopak zkreslena nebo nevhodně medializována. Přijde mi smysluplné poskytovat podporu pro zdravé dospívání a pro objevování vlastí cesty k sexualitě.
K Duševnímu servisu jsem se dostala přes projekt Vzděláváním k duševnímu zdraví.
Kde tě lze v Servisu potkat?
V Duševním servisu mě najdete jako podpůrnou koordinátorku
organizační činnosti a lektorku vzdělávacích seminářů.
Jak si sama zajišťuješ duševní servis?
Duševní servis si zajišťuji žitím v přírodě, pohybem, fyzickou prací, horkou koupelí, sdílením se svými blízkými, tancem, tvorbou, bytím sama se sebou.